Sjukhus

Hej mina vänner!
 
Det är trevligt att vara tillbaka även om uppdateringen från min sida kanske inte blir 100 procentig ett tag framöver, ska berätta lite varför. I början av veckan hände de en olycka när jag red. Hade inte mer än hunnit sitta upp förrän hästen blir vettskrämd för någonting, medans jag sitter och fixar med stiglädrerna. Lyckas sitta kvar och andas ut över att faran är över. Och just när jag andas in igen så far hon i luften en gång till, och den här gången har jag inte en chans att hänga med. Så jag flyger av, och på något sätt så måste jag landat så att huvudet ha fått sig en riktig rejäl smäll.
 
Ställer mig upp och fångar in henne och sitter upp igen. Låter henne mest springa av sig lite energi innan jag avbryter ganska fort. Väl hemma börjar allting snurra riktigt rejält och huvudvärken samt illamåendet bara stiger och stiger. Ringer till sjukvårdsupplysningen som påstår att det inte är någon fara så länge hjälmen inte gått itu och tyckte jag kunde stanna hemma så länge jag hade någon hemma som hade lite koll. Men efter bara en halvtimme bestämde vi oss för att åka in ändå.
 
Får komma in på ett rum på fem minuter och med en sjuksköterska i varje arm och en läkare som ställer tusen frågor inser jag att det nog var tur att vi åkte. Hjärnskakning konstateras och de ska komma in och kika då och då. Efter ett tag blir synen på höger sida sämre och då kallar dem in jour röntgen för en hjärnröntgen, vilket visar en liten blödning i hjärnan. Så jag blir inlagd på intensiven, med dropp och syrgas. Tack o lov var blödningen så liten att ingen operation krävdes. Det jobbigaste av allt är att jag dock tappar minne och ord då och då...
 
Nu har jag fått komma hem från sjukhuset och även om jag blir trött väldigt fort är det skönt att vara hemma.
 
Hur ser planerna ut nu? Några månader borta från hästryggen, sjukgymnastbesök och en massa vila för att försöka ta sig tillbaka till livet.
 
 
 
? Sara

sv: Tack!! :D

Usch, vad hemskt, ta hand om dig!

? Wilma

Men usch då! Krya på dig! <3

Sv: Ja väldigt härligt!

Åh nej vilken otur! Krya på dig!

/Josefin, bloggar om min resa som professionell ryttare i Tyskland




? NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR