Veterinärbesöket gick super♥

HejHej!
Veterinärbesöket gick super bra!
Vi åkte hemifrån vid 10 över 12 och vi var i vaggeryd vid halv 2 ungefär och hela färden gick jätte bra. 
Alpha har ju varit väldigt svår att lasta så vissa dagar kunde det ta nästan 2 timmar när det var som värst men när vi skulle dit tog det väl 5-10 min och hem tog det kanske 2 min så han har blivit jätte duktig på den biten.
 
Det tog ett tag innan Åsa som hon hette kunde kolla Alpha för det var 2 hästar före oss så han fick stå och vila i en box sålänge.
När det var vår tur kollade hon först hur han såg ut när han skrittade och travade utan att hon hade gjort nått, sen var det böjprovet och där visade han bara på frambenen.
Efter böjprovet var det dags för longering och det gick sådär, han stannade väldigt ofta och när han skulle galoppera så ville han inte det men, men vi fick ge oss och strunta i galoppen.
Sen fick Alpha bedövning i frambenen för att Åsa skulle kunna kolla så att det inte var något med bakbenen och det såg fint ut. 
Det var ju några andra hästar där med så Åsa kollade dom lite emellen också så då fick Alpha stå och vila i boxen igen och jag tror inte att han tyckte att det var så dumt, han stog och sov under nästan hela vistelsen på kliniken, haha.
Åsa kollade igenom Alpha också och där jag trodde att han hade haft ont i ryggen var bara en reflex, hon visade att det var jätte bra att dra längsmed ryggraden och ner för det var som yoga för hästen så det var ju super.
Han röntgades också för att vara säkra på att det inte  var något fel på benen/hovarna och det var det inte, i slutändan kom hon fram till att han bara har lite ont i framkoterna så Alpha fick lite antiinflamatoriskt och så ska han få medicin hemma hos oss med, kom dock inte ihåg vad det var för någon, nått han skulle äta iallafall.
 
Alpha fick bandage om benen med någon syra på som han ska ha över natten i inatt står han och Alpha inne i sina boxar och imorgon ska dom komma ut på vanlig hage stog det i ett papper vi fick (vad som nu är vanlig hage....)
 
Alpha ska skrittas utan ryttare i 10-20 min varje dag i 14 dagar sen ska han skrittas med ryttare i 20-45 min i 7 dagar och efter det ska han in till vaggeryd igen och se om han har blivit bättre i koterna.
 
Detta blev ett långt inlägg men då har ni något att läsa iallafall.
Jag har tyvärr inte redigerat bilderna idag..jag kom hem vid 6 tiden sen så åkte jag, mamma och Agnes ner till sjön o badade lite, Alpha hade kissat och bajsat ner hela transporten med så den skulle rengöras litegrann också.
Jag har blivit så sjukt insatt i serien The Walking Dead så jag sitter långt in på nätterna och kollar på det, därav så sena inlägg. 
Ha det så bra ♥
Ännu en oredigerad bild och denna gången på min mormor & morfars katt Snutten
 
 



? NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR