Provridning

I måndags var jag som sagt och kollade på en häst i Uddevalla, hade tänkt att skriva om det lite tidigare men har jobbat som en riktig tok de senaste dagarna och även försökt hinna med lite andra saker. 
 
Ja vi åkte som sagt väldigt spontant till Uddevalla jag och min kompis Felicia.  Vi åkte efter att jag slutat jobbet och kom iväg runt 15-15.30 och var hemma igen runt kl 04 på morgonen. Sista milen var lite kämpiga. 
 
Hur som helst möttes vi av en super söt herre vid namn Traveller, varmblod född 2000. Och jag är nöjd med provridningen, Felicia började att rida och jag hoppade bara upp en sväng i slutet för att känna av gångarterna då jag fortfarande inte riktigt vet om det är okej med doktorn att jag rider tack vare mitt huvud. 
 
Jag har kommit fram till att jag hursomhelst vill känna på fler hästar innan jag köper en, och ska åka och kolla på några som står i Sala hos en tjej som heter Ida Linder och driver ett tillridningstall. Hon hade 4 hästar som hon trodde kunde passa mig och mina önskemål, så vi får se! :)
 
 
 
? Elin

Åh vad roligt! Det är så kul att köpa häst :)

Det låter väldigt klokt att titta på flera. Man ska ju, förhoppningsvis, ha dem länge och då är det viktigt att det blir rätt!

Det är så himla kul att provrida hästar!! Lycka till! :)
Kram / Thea - Theli.webblogg.se




? NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR