Longering

Eftersom Alice internet strular lite så får jag hålla ställningarna här tills det har ordnat sig. Igår longerade jag på volten med inspänning, invigde min nya longergjord, och jag hoppade nästan av lycka när jag insåg att de nya benkydden faktiskt även matchade med longergjorden! Min älskling har verkligen varit super fin de senaste dagarna, och det är så roligt! Älskar när man ser att allting verkligen går framåt!
 
Jag brukar longera 1-2 gånger i veckan, tycker det är helt suveränt att arbeta på ett annat sätt än bara från ryggen, både för att de blir ett mer varierat arbete men även för att skapa ett band till varandra även från marken. Förutom longeringen brukar jag även ta promenader och joggingturer med henne, de är bland det mysigaste som finns. Brukar ni longera eller tycker ni att de är slöseri med tid?
 
Idag har jag flyttat hemifrån, för ett par dagar visserligen. Ska bo hos min guddotter ett par dagar, skönt att komma iväg ett tag även om det är inom samma stad :)
 

Vilken fin ponny :)

brukar longra :) tycker att det är väldigt bra och roligt att arbeta hästen från marken :)

? Emelie

Vilken fin blogg ni har :)

Svar: Taack! :)
isalhorses.blogg.se




? NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR