Hej till den nya bloggen

Hej och välkommen hit!

Usch..hatar detta med första inlägget då det aldrig blir bra.
Jag ska iallafall presentera mig, Alpha och Sunny lite mer än vad som står i menyn.

Ja, som ni har förstått så heter jag Alice och jag är ägare för två welsh ponnysar, Alpha och Sunny.
Fota och rida är väl större delar av mitt liv. Jag började att rida på en liten ridskola varje vecka när jag var 6 år och gick där i ungefär 4 år, dock var den ridskolan jätte dålig. Jag kom aldrig framåt i ridningen alls och hoppat hade jag bara gjort ca 3 gånger under dom 4 åren så det var som att kast pengarna i sjön.
När jag väl hade hittat en annan ridskola nära så började jag där istället, där har jag nu varit ända tills nu.
Jag ska nu sluta rida där också och börja på ett annat ställe tillsammans med min kompis Amanda, där kommer jag rida varannan vecka och då endast dressyr så det blir mer privatlektion.

Sunny har haft en ganska lång resa tills hon kom till mig som jag nu ska berätta om lite kort.
Vi åkte och kollade på henne våren 2013 och min lillasyster red och kollade så det kändes bra (så gott som en 6 åring kan göra). Vi bestämde redan samma kväll att vi skulle köpa henne så det gjorde vi.

Ungefär 2 veckor innan sommarlovet började kom hon till några kompisar eftersom hon inte kunde stå ensam hos mig så där stod hon och jag fick åka upp dit nästan varje dag och träna henne m.m, efter halva sommaren så fick hon flytta till ett par andra kompisar som bor lite närmare oss , det var väl ungefär som på andra stället fast närmre.
I September 2013 kom hon hem till oss och har nu gått här tills nu och kommer göra några år till iallafall.

Sist men inte minst så är det ju Alpha med..
Han kom till mig i September 2013 så jag har ju inte haft honom så länge.
Vi hittade honom på hästnet och jag var kär i honom från första början, han har ett hjärta av guld.
Jag och mamma åkte upp till Göteborg där han stod och jag tror att vi var och testade honom 2 gånger. Jag visste från första början att det var han jag ville ha men sen kom det ett besked jag inte hade väntat mig...det var några andra som skulle ha honom.

När vi fick reda på det började vi kolla på andra hästar och åkte överallt kändes det som men hittade ingen jag kände att jag passade med, men en dag så fick vi ett sms från ägaren av Alpha där det stod att dom andra hade dragit sig ur så han var till salu igen!
Vi bestämde att han skulle hem till mig och det kom han.
Alpha är en riktig mes i vissa lägen men ko lugn i andra, han vill aldrig någon något illa och ska alltid dra till sig uppmärksamhet. Alpha är ju också hästen jag tränar och rider, jag har dock inte börjat tävla med honom än då jag verkligen vill känna honom till 100 % innan.

Ja.. det va lite.....om mig och min hästar men mer kommer ni ju få reda på om ni fortsätter läsa.

 
 
 
 

väldigt fin häst du har, det syns att han har ett hjärta av guld :)

Svar: Åhh tack så mycket! Ja han har verkligen det :)
isalhorses.blogg.se




? NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR