Blir att åka till klinik med Alphis

HaliHalå!
Var uppe med Alpha och Sunny hos min granne då hon är veterinär för att kolla dom båda.
Alpha har jag ju redan berättat om vad som står på men Sunny har blivit halt och vi vet inte varför så hon fick följa med också.
 
Hon kände igenom dom helt och hållet men allra mest på Alpha då det var han som hade det värsta. 
När hon tryckte honom vid ryggen där han har ont och drog bakot hade han väldigt ont, också vid böjprovet gick det inte bra alls. Vid varje hov haltade han efter böjprovet men veterinären trodde att grundproblemet satt bak någonstans och det har gjort att han har överbelastat både rygg och framben.
Eftersom det var så mycket med honom kan inte hon göra något åt det och det var ju mer tänkt att hon bara skulle kunna säga vad som var fel men det var svårt eftersom det var så mycket. 
Hon tyckte iaf att det snabbaste och bästa sättet var att ta honom till en klinik så att dom får fixa honom där så det ska vi göra.
 
Sunny gjorde hon samma sak med kände igenom lite, särskilt vid hovarna eftersom att hon är halt och så fick hon springa lite på vålten och i höger varvet var hon riktigt halt.
Hon hade ingen puls i hoven eftersom den blir varm då så det var inget med det och hon visade även inget på böjprovet så det var svårt för veterinären att svara på vad det var.
Troligen har hon blivit sparkad eller liknande av Alpha och därav haltandet.
Hon ska gå i sjukhage i 7-10 dagar för att se om det blir bättre, annars ska hon in till klinik med.
 
Va i stan idag en snabbis med och köpte lite stuff men inget som är kul att visa här så vi struntar i det helt enkelt.
Jag och Agnes (lillasyster) ska sova på ballkongen inatt då det är så fruktansvärt varm inne och så brukar vi göra det varje sommar så man måste ju följa traditionerna.
Ha de gött!
 
Bjuder på en oredigerad bild på mig och Alpha från en hoppträning för ett tag sen 
 
 
 
 
 
 
 
? Sara

Jag tror att det är så att en ponny som jag rider är mamman till din häst haha :)

Sv; ja haha inget roligt men välbehövligt! Skönt när det är rent dock!!:)

Åh vilken söt ponny!!!:) hoppas båda blir friska snabbt!




? NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR