Ha täcke eller inte?

Jag skulle egentligen ut och ridit nyss men självklart började det regna precis innan och jag gillar inte att dom ska ha täcke på sommaren.
 

Jag vill ha täcka så lite som möjligt på sommaren, helst inget alls då dom går med täcke hela tiden på vintren. Sommaren ska ju va skön för både oss och hästen, det är ju då dom ska få vara hästar påriktigt. Gå ute dygnen runt i stora hagar med grönt, gott gräs.
Jag kan känna i många fall att hästar går med täcke allderles för mycket. Om det börjar regna lite då ska dom ha regntäcke, om det bara är 10+ ska dom gå med termotäcke, Usch...jag tycker inte om det.
Flugtäcke är jätte bra att ha ibland men inte när dom ska gå med det hela tiden som många gör.
Det är bara det jag tycker, vill man sätta på täcke på dom så får man.
Brukar ni ha täcke på era hästar?
 
Jag får gå ut och rida när Alpha har torkat till lite, det blir en lite lätt skogsrunda för jag har varit borta en vecka ungefär och jag vill inte köra ett hårt pass i paddocken direkt så jag kör lite lungt i skogen idag och imorron-
 
 
 
? Anna

Jag precis som du har helst inte täcke på hästen nu, dom behöver ju också D-vitaminerna från solen liksom? Och ens någonstans måste man ju minnas att i grund och botten är dom hästar och tål mer än vi tror! Jättego blogg föresten! :D Stor kram, Anna från riderlife.horseworld.se

Svar: Exakt! Så skulle alla tänka :)Tack så jätte mycket o jätte kul att du kommenterar :)
Kram
isalhorses.blogg.se




? NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR