Land-Joy

Jag fick en fråga igår om jag kunde berätta mer om Joy, och självklart!
 
Nu känner jag honom inte jätte väl än så dem här små egenheterna som varje individ har vet jag inte så mycket om än. Förutom att han hela tiden vill kramas, och bygger barriärer av halm mot boxdörren så att när man öppnar dörren så väller de ut en himla massa halm.
 
Han heter i alla fall Land-Joy, kallas för Lord sen tidigare men jag har en känsla av att jag kommer att kalla honom för Joy. Han är en valack född 98 efter Landlord. En stor kille på 175 cm men är snäll som en hund. Hans "nackdel" är att han har shivering på högerbak, men det är ingenting han lider av, kommer bli värre eller påverkar ridningen. Det som händer då är helt enkelt blir svårare att sko eller kratsa höger bak då han flyger upp med den hoven högt i maghöjd och står och skakar. Men med tålamod och ordentliga skor på fötterna (på sig själv alltså ifall han trampar ner snabbt utan att man är med) är det inget problem.
 
Han är en otroligt trygg häst och redan igår tog vi en promenad lite utanför gården och han höjer inte ens huvudet speciellt åt någonting. Precis vad jag letat efter!
 
 
 

Han ser toppenfin ut!

? My

Vilken trevlig blogg! Älskar bloggar med en massa bilder, "en bild säger mer än tusen ord" Kommer kika in fler gånger! =)
Kram M

* Hovslagare
* SWB uppfödning
* Träning/Tävling
* Med & motgångar
* Dalmatiner




? NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR