Återbesöket hos veterinären

Hellu!
Skrev igår att jag skulle skriva om återbesöket men det är ärligt nästan inget att skriva som egentligen.
 
Jag gick ut till stallet vid halv 11 tiden för att fixa klart det sista i transporten o det eftersom det tar lite över en timma att åka vill jag att han ska ha hö hela tiden så han har något att göra.
Vi började väll lasta vid lite över 12 tror jag och det gick ganska fort ändå, 5 min kanske.
Vi var iväg hemmifrån vi ungefär 12:20 och sen åker vi ju bara ner, vi stannade en gång så jag bar akunde kolla till honom en snabbis.
Kl 13:45 var vi framme och lastade ut honom o det, sen fick vi vänta kanske 5-10 min innan det var våran tur.
Känns nästan som att det var onödiigt att åka dit för det tog kanske 10 min sen var vi klara.
 
Först tog vi ut honom i ridhuset så fick han longeras i trav två varv åt varje håll sen samma sak fast på asfalt, efter det sprang jag fram och tillbaka på stallgången en gång och se kom böjprov på frambenen och det såg jätte fint ut!4
 
Det var ju inte speciellt mycket vi gjorde där men men nu fick vi klart att han är frisk och ska börja sättas igån, dock så var det lite jobbigare med transporten sen. Jag kanske inte har skrivit det här men innan typ i vintras kunde det ta 2 timmar att få in han i transporten och nu tar det kanske 5 min men när vi skulle lasta hem tog det nog 15 min.
Jag förstår om han inte ville in eftersom han hade åkt i över 1 timma, vart där i 10-15 min se på igen så jag få väll ha
lite förstelse för det men ändå, han gick iallafall in efter en stund.
 
Han ska ju nu sättas igång igen så jag fick ett litet "schema" på hur jag ska sätta igång honom så hela kvällen igår satt jag och räknade på hur jag skulle dela upp ridpass och det tog jätte lång tid men nu är det klar iallafall.
 
Idag ska ja bara skritta på honom i 20 min så det blir inget speciellt med det..
Kram
 
Det blir inte exakt rätt längd på skritten o det men dom sa att det inte var så jätte noga :)
 

Vad skönt att det gick bra!




? NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR